بيماريهاي قب و عروق
علل درد قفسه سینه کدامند؟

درد قفسه سینه، طیف گسترده ای از علل را در بر می گیردکه ممکن است بسیار خطرناک و یا جزئی و کم اهمیت باشند. بنابراین بررسی علتاین درد بسیار مهم است.

هدی بانکی - بخش سلامت تبیان
درد قفسه سینه

درد قفسه سینههشداردهنده تر از هر علامت دیگری است، زیرا در موارد زیادی این درد، مساویبا درد قلب می باشد. حتی اگر معلوم شود که درد قفسه سینه تان دلیلی غیرمرتبط با قلب دارد، هرگز نباید صرفا با این توجیه که" دلیلی برای نگرانیوجود ندارد" آن را نادیده بگیرید.

هدف از این نوشتار، کمک به شما برای فهم درد قفسه سینهاست؛ این که چه حسی دارد، چه بیماری هایی می توانند دلیل این درد باشند، چطور باید آن را ارزیابی کرد، و چه وقت باید آن را خطرناک محسوب کنید.

درد قفسه سینه چیست؟

"درد قفسه سینه"معمولا برای بیان هر درد ، فشار ، گرفتگی و کرختی و یا هر احساس ناراحتی دیگری در سینه، گردن و یا بالای شکم به کار برده شده و اغلب با درد در ناحیه فک، سر، و یا بازوها همراه است.

وقتی شخص با درد قفسه سینه مواجه می شود، پزشک باید علت این درد را در اسرع وقت بررسی کند تا معلوم شود این درد نشاندهنده مشکلی جزئی است یا مشکلی مهم و حاد

بسته به دلیلی که برای این درد وجود دارد، علائم می توانند از کمتر از یک ثانیه تا چند روز و چند هفته طول بکشند، می توانند مکررا رخ دهند یا به ندرت، و شاید قابل پیش بینی یا غیرقابل پیش بینی باشند، یا همراه با یک بیماری خاص و تقریبا قابل پیش بینی باشند.

دلیل این که" درد قفسه سینه" طیف وسیعی از علائم را در بر می گیرد این است که این درد می تواند توسط طیف وسیعی از بیماری ها ایجاد شود.

درد قفسه سینه ممکن است ناشی از یک بیماری بسیار خطرناک تا کم اهمیت و جزئی باشد، به همین علت وقتی شخص با درد قفسه سینه مواجه می شود، پزشک بایدعلت این درد را در اسرع وقت بررسی کند تا معلوم شود این درد نشاندهنده مشکلی جزئی است یا مشکلی مهم و حاد.

چه بیماری هایی می توانند دلیل این درد باشند؟

- آنژین به دلیل بیماری عروق کرونری
- حمله قلبی
- سوزش سر دل
- درد دیواره قفسه سینه ( درد اسکلتی- عضلانی قفسه سینه)
- اضطراب یا اختلال هراس
- آسم، برونشیت، ذات الریه
- افتادگی دریچه میترال قلب
- زخم معده
- آنژین در اثر گرفتگی عروق کرونری
- آنژین در اثر سندرم ایکس قلبی
- آنوریسم سرخرگ آئورت
(0) نظر
برچسب ها :
صفحه نخست پست الکترونیک وبلاگ تبیان
نوشته های پیشین
موضوعات
بدون موضوع (50)
صفحه ها
فیدها
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 14077
تعداد نوشته ها : 50
تعداد نظرات : 0
X