بيماريهاي قب و عروق
احساس دلشکستگی به قلب آسیب می زند

پژوهشگران روی این موضوع مطالعه کردند که آیا دل شکستگی، پیامدهای جسمی هم دارد یا خیر، چون این اصطلاحی است که همیشه برای ابراز میزان ناراحتی فرد در شرایط فعلی اش به کار برده می شود. چیزی که محققان دریافتند این بود: کاردیومیوپاتی استرس، که باعث می شود فرد احساس کند دچار حمله قلبی شده است.


قلب شکسته

تصویر یک قلب شکسته، معمولا ناراحتی عمیق و اندوه زیاد را منعکس می کند وتوصیفی است که معمولا بیانگر از دست دادن یک رابطه عاشقانه یا قرار گرفتن در ناامیدی و افسردگی شدید می باشد.

دل شکستگی، لحظه ای است که به فرد حالت سراسیمگی و پریشانی و جنون دست داده و فرد از این فکر برآشفته می شود که حالا بعد از این چه باید کند. اینحالت و شرایط، چیزی است که در مواجهه با یک شکست روحی وحشتناک و یا فوت کسی که دوستش داریم رخ می دهد.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد و یا از دیگران شنیده باشید که حس می کنند انگار بخشی از قلب شان کنده شده و درد توصیف نشدنی دارد.

حسی شبیه به حمله قلبی

پژوهشگران روی این موضوع مطالعه کردند که آیا دل شکستگی، پیامدهای جسمی هم دارد یا خیر، چون این اصطلاحی است که همیشه برای ابراز میزان ناراحتی فرد در شرایط فعلی اش به کار برده می شود. چیزی که محققان دریافتند این بود:" کاردیومیوپاتی استرس"، که باعث می شود فرد احساس کند دچار حمله قلبی شده است.

بدن نسبت به خبرها و غافلگیری ها به شیوه خودش واکنش نشان می دهد، شیوه ای که باعث ضربه به این عضله تپنده یعنی قلب می شود

اما اکنون تحقیقی جدید در مورد فیبریلاسیوندهلیزی صورت گرفته است که در آن عوامل استرس زا سبب می شوند ضربان قلب نامنظم شود. در این تحقیق معلوم شد تا حدود زیادی این احتمال وجود دارد که کسی یک ماه بعد از فوت فرد موردعلاقه اش، دچار فیبریلاسیون دهلیزی شده و این خطر به مدت یک سال همچنان بالاست. اتفاق پیش آمده هرچه ناگهانی تر باشد، این خطر هم بیشتر است. محققان دریافتند افراد جوان تر بیشتر در معرض ابتلا به ریتم نامنظم ضربان قلب هستند.

این پژوهش، ارتباط میان روح و جسم را نشان می دهد. وقتی ذهن و روح انساندر شرایط بد و ناراحت کننده باشد، بدن متوجه شده و واکنش نشان می دهد. البته به طور قطعی نمی توان گفت که فیبریلاسیون دهلیزی مستقیما به دلیل حادثه ناخوشایند و اندوهناک باشد، اما این ارتباط نشان می دهد چنین خطری دراین شرایط وجود دارد و مسئله مهم نیز همین است.

بدن نسبت به خبرها و غافلگیری ها به شیوه خودش واکنش نشان می دهد، شیوه ای که باعث ضربه به این عضله تپنده یعنی قلب می شود. استرس شدید تکانشی می تواند در عملکرد جسم و قلب اختلال ایجاد نماید و به فرد احساس تهی شدن و گیرافتادن در حس شدید دلشکستگی دست می دهد.

ماتم زدگی یا سوگواری، جزو حوادث اصلی زندگی است که گفته می شود خطر بیماری قلبی و عروقی، بیماری روانی و مرگ را افزایش می دهد. هر سه این خطر با هم می توانند عوارض بسیار شدید و گسترده ای روی جسم فرد بگذارد و فرد احساس درماندگی و ناتوانی کند. بله، قلب واقعا ممکن است بشکند.

چه باید کرد؟

راه هایی برای کاهش استرس و در نتیجه کاهش خطر دلشکستگی وجود دارد؛ مانند ورزش، پیداکردن سرگرمی های جدید و تمرکز روی تنفس.

تنفس، بهترین شیوه برای تسکین روح برآشفته ای است که گرفتار شرایط پر استرس شده است. تنفس عمیق که تکنیکی است بسیار ساده و بی دردسر، می تواند به شما کمک کند که با احساس دلشکستگی تان کنار بیایید. قلب تان نباید بشکند.
(0) نظر
برچسب ها :
صفحه نخست پست الکترونیک وبلاگ تبیان
نوشته های پیشین
موضوعات
بدون موضوع (50)
صفحه ها
فیدها
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 13918
تعداد نوشته ها : 50
تعداد نظرات : 0
X